Poslovna komunikacija na nemačkom jeziku
Dobra poslovna komunikacija je neizostavni deo uspešne karijere, ona se može naučiti i vremenom usavršiti. Preduslov za dobru poslovnu komunikaciju na nemačkom jeziku je odlično poznavanje nemačke gramatike i formalnog stila. Pod poslovnom komunikacijom se uglavnom podrazumeva pisanje pisma ili imejla.
Pismena komunikacija
Za pismo ili imejl je veoma važno da budu gramatički ispravno napisani i da izgledaju uredno. Svako pismo ili imejl, pored adrese pošiljaoca i primaoca, mora da sadrži:
- Temu
- Obraćanje
- Sadržaj
- Pozdrav
- Potpis
Kada je u pitanju sama forma pisma, treba obratiti posebnu pažnju na obraćanje. Ukoliko znate titulu primaoca, treba je tačno navesti, u suprotnom se titula može izostaviti i upotrebiti samo „Sehr geehrte Herr…/Sehr geehrte Frau…,“ (Poštovani gospodine…/Poštovana gospođo…). Pismo se završava pozdravom, koji može da glasi:
- „Mit freundlichen Grüßen“
- „Freundliche Grüße“
- „Viel Erfolg wünscht Ihnen“
Ukoliko želite da pročitate još korisnih tekstova na temu nemačkog jezika i poslovanja, posetite našu bazu znanja na sajtu KURSEVI ZA PREDUZEĆA
Koristite uvek jasnu strukturu, mi-formu, formalni stil i odgovarajuće izraze. Izražavajte se kratko i jasno i ne zaboravite da persirate. U skorije vreme se prednost daje modernom i ličnom stilu pisanja, što znači da treba izbegavati zastarele izraze kao što su:
- “Als Anlage erhalten Sie…“ (Kao prilog dobijate…)
- „Beiligend sende ich Ihnen…“ (Priloženo Vam šaljem…)
Kako bi pismo ostavilo što bolji utisak, sledeće izraze i konstrukcije treba izbegavati:
- dass-rečenice i pasivne konstrukcije
- skraćenice (na primer MfG, evtl.)
- reč „leider“ (nažalost)
- nominalizacija ( na primer umesto „Mitteilung machen“ napisati „mitteilen“)
- strane reči
- ponavljanje reči (preporučeno je koristiti sinonime)
- mnogo primera
Usmena komunikacija
Svojim izražavanjem i izgledom možete uticati na sliku koju poslodavac ili saradnici imaju o vama, stoga treba obratiti pažnju na često korišćene fraze i kodeks oblačenja. Na prvom mestu su ljubaznost i persiranje. U Nemačkoj je uobičajeno da se radnik uvek prvi javlja nadređenom, nezavisno od pola i starosti. Ukoliko se desi da kasnite na sastanak, poželjno je da brzo dođete do svog mesta bez ometanja kolega i da se na kraju sastanka izvinite svom nadređenom. Ako idete na poslovni put i imate priliku da izaberete prevozno sredstvo kojim ćete ići na račun firme, uvek se treba dogovoriti sa nadređenim oko budžeta i odabira vozila.
Mnoge firme imaju jasno definisan kodeks oblačenja. Ukoliko posao ne zahteva uniformu, za muškarce je preporučeno da nose pantalone, košulju, polo-majicu, sako i cipele neutralnih boja, dok se ženama savetuju pantalone, cipele, suknje i haljine prikladne dužine, bluze i sakoi.